Volg SYNTRA Vlaanderen

Ondertekening SP Horeca en Voeding

Persbericht   •   okt 26, 2016 13:32 CEST

SYNTRA Vlaanderen vervult haar regisseursrol voor de werkplek volgens het principe van ‘regie der regieën’, namelijk in nauw overleg en intervisie met sectoren, onderwijs-en opleidingsverstrekkers, werknemers- en werkgeversorganisaties. Deze zomer werd het Vlaams Partnerschap Duaal Leren, onder voorzitterschap van professor Luc Sels (K.U. Leuven), opgericht en werden de sectorale partnerschappen op gang getrokken. Om de taken en bevoegdheden van een sectoraal partnerschap te bekrachtigen, moet een samenwerkingsovereenkomst tussen het Vlaams partnerschap Duaal Leren en het sectoraal partnerschap gesloten worden. De sector Horeca beet de spits af en is het eerste sectorale partnerschap dathaar samenwerkingsakkoord met het Vlaams partnerschap Duaal Leren heeft ondertekend. De diverse opdrachten binnen het sectoraal partnerschap horeca worden ook mee ondersteund door Horeca Vorming Vlaanderen. Danny Van Assche, gedelegeerd bestuurder van Horeca Vlaanderen en voorzitter van het sectoraal partnerschap Horeca is positief :’het sectoraal partnerschap voor onze sector kan nu volop verder haar schouders onder duaal leren zetten. We willen verder ingaan op de ingeslagen weg om de jongeren in onze sector een kwalitatieve werkplek aan te bieden en zo de kloof met de arbeidsmarkt te verkleinen.’

Syntra Vlaanderen wil uitgroeien tot een innovatief en inspirerend regieagentschap inzake duaal leren en ondernemersvorming in Vlaanderen. Het wil een thought leader zijn die via een sterk netwerk alle relevante spelers met elkaar verbindt en zo kennis samenbrengt. De visie op opleiden vertrekt vanuit een model waarbij de lerende/ondernemer centraal staat en zijn eigen opleidingstraject in handen neemt om zich voor te bereiden op de wereld van morgen. Digitale technologie neemt hierbij een belangrijke plaats in. Het brengt de opleiding dichter bij de lerende/ondernemer (leren en begeleiden op afstand), maakt een flexibele manier van opleiden mogelijk (op het tempo van de lerende) en laat toe het totale opleidingstraject op te volgen vanuit verschillende invalshoeken: de lerende, het bedrijf/de kmo, de docent.

Opmerkingen (0)

Opmerking toevoegen

Opmerking

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.